femeie care doarme

Leacuri Pentru Insomnie – Cum adormi mai usor si mai repede ?

Insomnia este o tulburare de somn prin care reusiti cu greu sa adormiti, dormiti mult prea putin, va treziti frecvent sau resimtiti oboseala pe parcusul urmatoarei zile.

Cateodata, acest lucru determina aparitia unor tulburari de concentrare la scoala sau la locul de munca si o stare de somnolenta.

In functie de varsta, fiecare dintre noi are nevoie de un minim de ore de somn:

  • 7-9 ore de somn pentru adulti;
  • 8-10 ore de somn pentru adolescenti (12-18 ani);
  • 9-12 ore de somn pentru copiii intre 2 si 12 ani;
  • 11-14 ore de somn pentru nou nascuti si copiii pana in 2 ani.

Iata cateva dintre remediile naturiste care va pot ajuta sa adormiti mai usor si mai repede :

Caise

Consumati 3-4 caise foarte coapte inainte de culcare.

Gutui

Se pun 50 de grame de frunze de gutui intr-un litru de apa preparand o infuzie care se consuma seara inainte de culcare.

Portocale

Se prepara o infuzie din 5-6 flori de portocal intr-o cana de apa clocotita, care se va consuma inainte de culcare. O doza redusa de 3-4 flori puse la o cana de apa reuseste sa calmeze copiii nervosi.

Dovleac

O lingurita de seminte de dovleac care vor fi decorticate se fierb intr-o cana de lapte. Veti obtine o emulsie care se va consuma inainte de culcare, cate o ceasca.

Consumati de 2 ori pe zi cate 50 grame de dovleac copt sau puteti bea de 3 ori pe zi 100 ml. de decoct din pulpa care a fost fiarta, amestecata cu o cantitate mica de apa, puteti indulci cu putina miere.

Pastarnac

Se va consuma inainte de culcare jumatate de pahar de suc de pastarnac care a fost obtinut prin centrifugarea de 3-4 radacini care au fost bine spalate. Este la fel de eficienta si infuzia preparata din semintele de floare de pastarnac. Veti lua o lingurita de planta care se va opari cu o cana de apa clocotita, dupa care se va lasa timp de 15 minute acoperita, strecurand si consumand cu 30 minute inainte de culcare.

Salata verde

Consumati un decoct care a fost obtinut fierband o capatana de salata in jumatate de litru de apa timp de 15 minute la foc mic. Consumati o cana cu o ora inainte de a va culca seara.

Telina

Se curata dupa care se rade marunt, se va turna peste 1 litru de apa rece lasandu-se 8 ore la frigider. Consumati o lingura de 3 ori pe zi.

Lapte

Se va incalzi folosind un ibric mare 250 ml de lapte cu putina scortisoara si nucsoara , indulcindu-se mai apoi cu miere. Consumati cu 30 de minute inainte de culcare.

Miere de albine

Se va pune la incalzit pana ce este aproape fiert un sfert de litru de bere blonda. Se va lasa sa se raceasca dupa care se dizolva in ea o lingura de miere. Consumati inainte de culcare.

Cimbru

Se consuma seara o infuzie de cimbru , 2 grame de planta la o cana de apa care se va putea indulci cu miere.

Leurda

Seara, inainte de culcare, luati o lingurita de ulei de leurda.

Marar

In 250 ml de apa in clocot se vor opari 13 grame de seminte pisate. Lasati la infuzat adultii consumand o linchid inainte de culcare seara, iar copiii o lingurita.

Nucsoara

Se vor pune la macerat de dimineata pana seara intr-o cana de apa, 1-2 lingurite de nucsoara. Consumati atat cat puteti inainte de culcare.

Scortisoara

Intr-o cana de lapte cald adaugati o lingurita de pudra de scortisoara si o lingurita de miere , dupa care consumati inainte de culcare.

(Remedii publicate in Leacuri din farfurie, volumul I si II, Biblioteca Formula AS)

Pentru a va imbunatati cantitatea si calitatea somnului va recomandam sa respectati urmatoarele indicatii:

  • Mentineti constante orele de mers la culcare si a orelor de trezire 7 zile din 7, chiar si dupa o noapte “rea”.
  • In cazul in care nu reusiti sa adormiti in 20 de minute, faceti ceva relaxant, precum cititul. Nu faceti activitati stimulante.
  • Evitati somnul ziua. De cele mai multe ori, acesta va interfera cu adormitul pe timpul noptii.
  • Nu beti alcool cu 5 ore inainte de a va pune la somn . Acesta va cauzeaza treziri in timpul noptii.
  • Evitati sa consumati ceai, suc, cafea sau ciocolata dupa amiaza, intrucat va poate termina treziri sau un somn superficial.
  • Nu va puneti la somn cu stomacul plin dar nici cu foame.
  • Efectuati exercitii fizice in fiecare zi.